“ကရင့္ေတာ္လွန္ေရး ဒုတိယလမ္းစဥ္ ဗိုလ္သိန္းလြင္ ၏ ျဖတ္သန္းမွု” အတၳဳပၸတၱိကို တင္ရန္ မိတ္ဆက္ခဲ့ေသာ္လည္း အခက္အခဲတစုံတရာ ရွိခဲ့သည္။ ထိုအခက္အခဲမွာ စာမ်က္ႏွာ ရာခ်ီရွိသည့္အေပၚ တဝက္နီးပါးခန႔္သာ ျပင္ဆင္မွုၿပီးခဲ့ပါသည္။ ထို့ေၾကာင့္ ဗိုလ္သိန္းလြင္ ၏ အတၳဳပၸတၱိ ကို ခ်န္ထား၍ ကၽြန္ုပ္၏ ဆရာရင္းျဖစ္သူ “ပဒိုေဇာ္ေနာင္ ႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရးအေတြ႕အၾကဳံမ်ား” ကို ဦးစြာတင္ဆက္ေပးလိုသည္။ ဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေစမည့္ ကိစၥကို က်ေနာ္ ေရြးခ်ယ္လိုက္သည္။ ပဒိုေဇာ္ေနာင္ႏွင့္ ဆရာ/တပည့္ရင္း ျဖစ္တည္မွုအား ျပန္လည္ရွင္းျပရလၽွင္… သူ႔ကို ဒူးပလာယာခရိုင္၊ တပ္မဟာ (၆) နယ္ေျမ၊ ခရိုင္-အေျခခံေဒသတြင္ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ခန႔္က က်ေနာ္ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမသို့ ေရာက္ရွိစဥ္ ဆုံေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ေန႔ႀကီးရက္ႀကီးအခန္း အနားတခုတြင္ စေတြ႕ခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္က သူ႔ကို ၾကည့္ရသည္မွာ အသက္ ၃၀ ေက်ာ္ခန႔္အရြယ္ ေလာက္ရွိမည္ထင္သည္။ ထိုေန႔ႀကီးရက္ႀကီးအခန္းအနားကို သူကိုယ္တိုင္ဦးေဆာင္ၿပီး က်င္းပခဲ့သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုအခ်ိန္က သူသည္ ဒူးပလာယာခရိုင္၊ ခရိုင္-အေျခခံေဒသ ၏ အတြင္းေရးမွူးအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနရခ်ိန္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ခရိုင္-အေျခခံေဒသအတြင္းရွိ စည္း႐ုံးေရးလုပ္ငန္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလုပ္ငန္း၊ နိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို အထက္ေခါင္းေဆာင္မ်ားမွ သူ႔အား ယုံၾကည္စြာျဖင့္ တာဝန္ေပးျခင္းခံရ၍ျဖစ္သည္။ သူသည္ ျပဳံးရႊင္တတ္ေသာ မ်က္ႏွာေပးႏွင့္ စာနာတတ္ေသာ ပင္ရင္းစိတ္ရင္းခံ ရွိသူပီပီ၊ သူ႔ကို စေတြ႕ေသာအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို့လို ေတာ္လွန္ေရးထဲေရာက္ခါစ၊ ရဲေဘာ္မ်ားအေနျဖင့္ ေလးစားဂုဏ္ယူစရာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္ဟု ရဲေဘာ္သစ္အားလုံးမွ မွတ္ခ်က္ျပဳၾကသည္။ ထိုမွတဆင့္ အေျခအေန ေျပာင္းလဲမွုတစုံတရာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ခရိုင္-အေျခခံေဒသသို့ အမွုထမ္းေဆာင္ရန္ ျဖစ္လာသည္။ ထို့ေၾကာင့္ သူႏွင့္ က်ေနာ္လက္တြဲခဲ့သည္မွာ ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမ အတြင္း၊ အျပင္ ႏွင့္ တတိယနိုင္ငံေရာက္သည့္တိုင္ တဦးအေပၚ တဦးနားလည္ကာ တဦးအေပၚတဦး စာနာမွု ရွိၾကပါသည္။ ယခု က်ေနာ္ေဖၚျပလိုသည္မွာ သူ၏ ၾကမ္းတမ္းခဲ့ေသာ ေတာ္လွန္ေရးျဖတ္သန္းမွုတြင္ သတိထားစရာ၊ ဆင္ျခင္စရာမ်ားႏွင့္ အဖြဲ႕အစည္းအေပၚ သူ၏သေဘာထား၊ သူ၏ပုဂၢိဳလ္ေရးအျမင္၊ ခံစားခ်က္ စသည္တို့ျဖင့္ သူၾကဳံေတြ႕ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရသည္မ်ားကို ပြင့္လင္းစြာ ေဖၚျပထားပါသည္။ ထို့အတြက္ ကရင့္သား ေကာင္းသမီးေကာင္းမ်ား၊ ေနာင္လာေနာက္သား မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားအတြက္ သူ၏ ျဖတ္သန္းမွုကို အတုယူ နိုင္ပါေစဟု ရည္ညႊန္းလၽွက္ ဤ “ပဒိုေဇာ္ေနာင္ ႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရးအေတြ႕အၾကဳံမ်ား” ဟူ၍ သူ၏ လုပ္ေဆာင္ခဲ့မွု၊ သူ၏ မေလၽွာ့ေသာဇြဲျဖင့္ ႀကိဳးစားအားထုတ္မွုတို့ကို တင္ျပေပးလိုက္ပါသည္။ ေနာင္လာမည့္အနာဂါတ္ လူငယ္မ်ားအတြက္ ေလ့လာစရာ၊ သတိျပဳစရာ ႏွင့္ ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲစရာ ရွိသည္မ်ားကို ျပဳျပင္လိုသည့္ စိတ္ဓါတ္ႏွင့္ မၿပီးဆုံးေသးေသာ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရး ရည္မွန္းခ်က္အတြက္ ဆက္လက္ၿပီး ရဲဝံ့စြာ တိုက္ပြဲဝင္သြားၾကရန္ ႏွိုးေဆာ္လိုက္ပါသည္။
ပဒိုေစာေဇာ္ေနာင္ ႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရးအေတြ႕အၾကဳံမ်ား
==============================
(စတက္ေန-ပန္းတေနာ္)
==============
(လြတ္လပ္ေသာ ကရင့္သမိုင္းသုေတသနအသင္းမွ တင္ျပသည္) ။
--------------------------------------------------------------
(၁)
ငယ္စဥ္ဘ၀
သူ႔ကို ရန္ကုန္တိုင္း၊ တြံေတးၿမိဳ့နယ္ “က်ီတန္း(ၾကည္တန္း)”ရြာတြင္ အဖ ေစာသာစိန္၊ အမိ ေနာ္ျမသန္း (ဝါ) ေနာ္ေစးေဖါ တို့မွ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္၊ ေမလ (၁၂) ရက္ေန႔တြင္ ေမြးဖြားခဲ့၏။ ဖခင္မွာ တြံေတးၿမိဳ့နယ္ဇာတိ၊ ပိုးႏွင့္ စေကာစပ္ျဖစ္ကာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ (နတ္စား)ျဖစ္၏။ မိခင္မွာ ရန္ကုန္တိုင္း၊ ေမွာ္ဘီၿမိဳ့နယ္ဇာတိ စေကာကရင္ (နတ္စား) ျဖစ္၏။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ မိခင္၏ ေမာင္ႏွမမ်ားသည္ ခရစ္ယာန္ဘာသာသို့ ကူးေျပာင္းသြား၏။ သူ႔တြင္ ေမြးခ်င္းေမာင္ႏွမ (၁၁)ဦးရွိသည္။ ေယာက်္ား (၇)ေယာက္ႏွင့္ မိန္းခေလး (၄)ေယာက္ ျဖစ္သည္။ သူသည္ တတိယေျမာက္သား ျဖစ္သည္။
ေမြးခ်င္းေမာင္ႏွမမ်ားမွာ…
(၁) ေစာေသာင္းေရႊ
(၂) ေနာ္အုန္းႀကိဳင္
(၃) ေစာေက်ာ္လွိုင္
(၄) ေစာေက်ာ္ၿမိဳင္
(၅) ေနာ္ျမလြင္
(၆) ေနာ္ေအးျမင့္
(၇) ေစာဝင္းျမင့္
(၈) ေစာစိုးဝင္း
(၉) ေနာ္ညိဳညိဳစန္း
(၁၀) ေစာေက်ာ္ေဇာေအာင္
(၁၁) ေစာဝင္းေဌးေအာင္ တို့ျဖစ္ၾကသည္။
သူ႔ကို မိခင္မွ ကိုယ္ဝန္ရွိခ်ိန္ သူ႔ ရြာအနီး ရြာတရြာတြင္ စိန္ေက်ာ္လွိုင္ႏွင့္ စိန္ေက်ာ္ၿမိဳင္ ဇာတ္သဘင္ လာ ေရာက္ ကျပ ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့၏။ သူ ေမြးဖြားေသာအခါ ဘႀကီးျဖစ္သူ ရြာသူႀကီး ဦးပန္းၿမိဳင္မွ ဇာတ္မင္းသား တဦး၏ အမည္ကို အစြဲျပဳၿပီး “ေက်ာ္လွိုင္” ဟု ေမြးစာရင္းတြင္ အမည္ေပးခဲ့၏။
“က်ီတန္း”ရြာသည္ တြံေတးတူးေျမာင္း၏ မိုင္တိုင္ အမွတ္ (၇)၏ အေနာက္ဖက္ (၂)မိုင္ခန႔္အကြာတြင္ တည္ရွိသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ့ႏွင့္ တြံေတးၿမိဳ့အၾကားဟု ဆိုရမည္။ ညအခ်ိန္ ရြာျပင္ထြက္ၿပီး ရြာအေရွ႕ဘက္ သို့ လွမ္းေမၽွာ္ၾကည့္လၽွင္ မီးေရာင္ႏွင့္ ဝါထိန္ေနေသာ ရန္ကုန္ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ကို ေတြ႕ျမင္ရသကဲ့သို့ ရြာအေနာက္ဖက္ သို့ လွမ္းေမၽွာ္ၾကည့္ပါက တြံေတး ေရႊဆံေတာ္ ေစတီေတာ္ကို ေတြ႕ျမင္ရသည္။ ရြာပတ္လည္မွာ လယ္ကြင္းမ်ားကို မ်က္စိတဆုံး မိုးကုတ္စက္ဝိုင္းအထိ ေတြ႕ျမင္ရသည္။ ဖခင္၏ မိခင္ အဖြားက “သူတို့ငယ္စဥ္ က တြံေတးတူးေျမာင္း မရွိေသးေၾကာင္း၊ တြံေတးပိုင္ မူးလမန္း ရြာတြင္ ေနထိုင္ ခဲ့ၿပီး က်ီတန္း သို့ သြား၍ လယ္လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္ခဲ့ရေၾကာင္း၊ လယ္လုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးစီးေသာအခါ စပါးမ်ားကို စပါးက်ီထဲ ထည့္သြင္း သိမ္းဆည္း သိုေလွာင္ၿပီးေနာက္ လူမေနဘဲ ေၾကာင္မ်ားသာ ထား ရစ္ခဲ့ကာ မူးလမန္း သို့ ျပန္ေနခဲ့ေၾကာင္း၊ စပါးက်ီ မ်ားကိုသာ တန္းစီ တည္ေဆာက္ထားျခင္းကို အစြဲျပဳ ၿပီး လူမ်ား အေျခခ် ေနထိုင္လာေသာအခါ “က်ီတန္း”ရြာ ဟု အမည္တြင္လာခဲ့ေၾကာင္း” ေျပာျပခဲ့၏။
ထိုစဥ္က “က်ီတန္း” ရြာသည္ မိုးတြင္းကာလတြင္ ေရမ်ားႏွင့္ ျပည့္လၽွံေနသည္။ ထို့ေၾကာင့္ ေျခလ်င္ျဖင့္ သြား လာ၍မရ။ ေလွကိုသာ အသုံးျပဳရသည္။ ရြာတြင္းရွိ ေရမ်ားသည္ အခ်ိဳ့ေနရာမ်ားတြင္ ခါးေလာက္ရွိၿပီး အခ်ိဳ့ေနရာ မ်ားတြင္ ရင္ေခါင္းခန႔္ ရွိသည္။
သူငယ္စဥ္က သူ႔ ရြာတြင္ ေက်ာင္းဆရာ တည္ၿငိမ္မွု မရွိခဲ့။ တခါတရံတြင္ ေက်ာင္းဆရာပင္ မရွိ၊ ပညာတတ္ လည္း မရွိ၊ “အိုေအစစ္ထဲက သဲကႏၲာရ တခုလိုေပါ့” ၊ ၿမိဳ့မ်ား ေဘးပတ္လည္တြင္ ရွိေနပါလၽွက္ ေက်ာင္းဆရာ မရွိခဲ့ရသည့္ သူ႔ ရြာ အျဖစ္ကို ေျပာျပသည္။
ဤသို့ ျဖစ္ေနေသာ အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ သူ႔ မိဘမ်ားက ဖခင္၏ မိခင္ရွိရာ ဖြားေအ ႏွင့္ အတူ ေနထိုင္ ရန္ တြံေတးၿမိဳ့နယ္ ကရင္ေခ်ာင္းေသာင္ (ကရင္ေခ်ာင္း၀) သို့ ေစလႊတ္ခဲ့၏။ ကရင္ေခ်ာင္းေသာင္ သို့ ေရာက္ ေသာအခါ ဖြားေအ က ေမာင္ႏွမ ဝမ္းကြဲမ်ားႏွင့္ အတူ ကရင္ေခ်ာင္းရြာ မူလတန္းေက်ာင္းသို့ တက္ေရာက္ရန္ စီစဥ္ေပးခဲ့၏။ သို့ေသာ္ ခရီးလမ္းေဝးျခင္း၊ အသက္ငယ္ရြယ္ျခင္း တို့ေၾကာင့္ လူႀကီးမ်ား မွ စိတ္မခ်ေတာ့ သျဖင့္ ေက်ာင္းထြက္ခဲ့ရသည္။ ေက်ာင္းထြက္ၿပီးသည့္ေနာက္ အဖြားျဖစ္သူအား ေျခဆုပ္ လက္ႏွယ္ ျပဳစုေပး ရသည္။
ထို့ေနာက္ ဆရာေစာေမာေလး ႏွင့္ ဆရာမ ေနာ္ဝါဝါပြင့္ (ေနာ္ဘဲေဖါ) တို့ က်ီတန္း ရြာသို့ တာဝန္ျဖင့္ ေရာက္လာခဲ့သည္။ ႏွစ္ဦးစလုံးမွာ ကရင္လူမ်ိဳးခ်ည္း ျဖစ္၏။ မိဘမ်ားက က်ီတန္း ရြာသို့ သူ႔ကို ျပန္လာေစၿပီး ေက်ာင္းဆက္တက္ေစ၏။ အသက္အရြယ္လည္း ရွိလာသျဖင့္ တတိယတန္းမွ စၿပီး ေနခဲ့ရ၏။
ဆရာ ႏွင့္ ဆရာမ တို့က ေက်ာင္း သား/သူ အားလုံး၏ နာမည္ေရွ႕တြင္ ေယာက်္ားေလး ျဖစ္က “ေစာ”၊ မိန္းခေလး ျဖစ္က “ေနာ္” ကို ထည့္တပ္ေပးခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္က သူတို့ရြာတြင္ ဗမာလူမ်ိဳး အိမ္ တအိမ္သာ ရွိသည္။ စတုတၳတန္း ေအာင္ျမင္ေသာအခါ ဆရာမ ေနာ္ဝါဝါပြင့္ ၏ အႀကံျပဳခ်က္ျဖင့္ သူမ၏ မိဘ မ်ားရွိရာ တြံေတးၿမိဳ့ စႀကႍ ကြက္သစ္တြင္ ေနထိုင္ၿပီး ေက်ာင္းတက္ေစသည္။
ဆရာမ၏ မိဘမ်ားကလည္း သေဘာတူသည္။ ဆရာမ၏ မိဘမ်ားမွာ ခရစ္ယာန္ ဘာသာဝင္မ်ား ျဖစ္သည္။ ဆရာမ၏ ဖခင္ အဖိုး ေစာဘေရာင္း (Saw Brown) မွာ ကိုလိုနီေခတ္က ရာဇဝတ္အုပ္ တဦးျဖစ္သည္။ သူသည္ အဖိုး ေစာဘေရာင္း ထံမွ ဗမာဘုရင္ေခတ္က ကရင္လူမ်ိဳးမ်ား အဖိႏွိပ္ခံခဲ့ရေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ BIA ေခတ္ ကရင္/ဗမာ အၾကား ပဋိပကၡ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေျပာျပျခင္းျဖင့္ သူ႔အား မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ႏွင့္ တိုင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္ စိတ္ဓါတ္မ်ားကို ရွင္သန္ ေပးေစခဲ့သည္။ ထို့အျပင္ အဂၤလိပ္အရာရွိ အမွုထမ္းတဦးပီပီ စည္းကမ္းျဖင့္ စနစ္တက် ေသေသသပ္သပ္ ေနထိုင္တတ္သူျဖစ္၍ အဖိုးေစာဘေရာင္း၏ အျပဳအမူမ်ားက သူ႔အေပၚ မ်ားစြာ လႊမ္းမိုးခဲ့ေစသည္ဟု သူက ယူဆသည္။ တနဂၤေႏြေန႔ေရာက္တိုင္း အဖိုး ေစာဘေရာင္း ႏွင့္အတူ ဘုရားေက်ာင္းသို့ သြားၿပီး ဘုရားဝတ္ျပဳ ရသည္။ ထိုအခ်ိန္က သူ႔အသက္မွာ ၁၂ ႏွစ္ခန႔္ ရွိသည္။ ဤသို့ျဖင့္ တြံေတးၿမိဳ့ အမွတ္ (၃) အလက တြင္ ပဥၥမတန္းမွ သတၱမတန္းအထိ၊ ေမွာ္ဘီၿမိဳ့ အမွတ္ (၂) အထက တြင္ အဌမတန္း အထိ၊ တြံေတး ၿမိဳ့ အထက တြင္ န၀မ မွ ဒႆမတန္း အထိ ပညာသင္ၾကားခဲ့သည္။
(ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္)







Comments
Post a Comment