ေယာလင္းထန္
မဇၩိမ
“ခင္ဗ်ားဖုန္းေျပာတာ အဝေျပာထားေနာ္။ေတာ္ၾကာ ဖုန္းမေျပာရ နယ္ေျမေရာက္ေတာ့မယ္”
ကၽြန္ေတာ့္ခုံ ေဘးနားမွာထိုင္လိုက္လာတဲ့ ခရီးေဖာ္တစ္ဦးက ဖုန္းေျပာေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို ၾကည့္ၿပီး ျပဳံးစစနဲ႔ သတိေပးသလို လွမ္းေျပာလိုက္ျခင္းပါ။
အဆက္အစပ္မရွိတဲ့ ခရီးေဖာ္ရဲ့ စကားေၾကာင့္ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ေယာင္နန ျဖစ္သြားခဲ့ရတယ္။
မၾကာခင္အခ်ိန္မွာပဲ ကၽြန္ေတာ္စီးလာတဲ့အေဝးေျပးကားႀကီးက ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္း ဇီးရိုးမိုင္အနီးတိုးဂိတ္ထဲကိုဝင္ေရာက္လာပါတယ္။ ထိုအခါ ကားေပၚမွာ ပါလာတဲ့ ယာဥ္အကူက ယခုလို သတိေပးစကား ဆိုပါတယ္။
''အခုထဲက ဖုန္းေတြ လက္စသတ္မယ္။ ေျပာစရာရွိတာျမန္ျမန္ေျပာပါ။ ျဖစ္နိုင္ရင္ ဖုန္းေတြ လုံးဝ ပိတ္ထားၾကပါ။ မၾကာခင္မွာ တိုးဂိတ္ကေန တစ္ဆင့္ ဇီးရိုးမိုင္စစ္ေဆးေရး ဂိတ္ကိုျဖတ္ရပါေတာ့မယ္။ ထပ္ေျပာမယ္ေနာ္။ ဖုန္းလုံးဝ၊ လုံးဝမေျပာပါနဲ႔။ ကားေပၚ ကေန ဆြဲခ်ခံရင္ လုံးဝတာဝန္မယူပါဘူး''
ထိုအခါမွသာ စကားသံၾကားမွ ေဘးကမိတ္ေဆြရဲ့ဆိုလိုရင္း ကို ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္မိေတာ့ပါတယ္။
''တကယ္ရွိတယ္ဗ် ''
ျမန္မာနိုင္ငံမွာဖုန္းမေျပာရနယ္ေျမဆိုတာ တကယ္ရွိတာပါ။ နယ္ေျမအသစ္ေတြ ထပ္တိုး လာတာေပါ့။ ဒါဟာ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းၿပီးမွ ထြက္ေပၚလာတဲ့ ဖုန္းမေျပာရ နယ္ေျမသစ္ပါ။
ရန္ကုန္ၿမိဳ့အဝင္ဂိတ္ တိုးဂိတ္ကေန သူတို့(စစ္ေကာင္စီတပ္)စခန္းအထိ ဇီးရိုးမိုင္ကို တစ္ဖာလုံေလာက္ရွိမယ္။ အဲဒီမွာ X-Ray စက္ေတြစစ္ေဆးေရးေတြရွိပါတယ္။ ဖုန္းေျပာတာနဲ႔ သူတို့စက္ထဲဝင္တယ္ထင္ပါတယ္။ ဘယ္ကားထဲကေနေျပာေနတာလဲဆိုၿပီး ဆြဲခ်ေတာ့တာပါပဲ။ အဲဒီအခါက်ရင္ စပယ္ယာ (ယာဥ္အကူ) ေတြ ဆင္းရွင္းေပေတာ့ေပါ့။
“အဲ့ဒီလို ရွင္းလို့မရရင္ အခ်ိန္အၾကာႀကီးေစာင့္ေပေတာ့ ဗ်ိဳ့။ ရန္ကုန္ထဲလည္းဝင္မရဘဲ နဲ႔ရွုပ္ကုန္ေတာ့တာေပါ့” လို့
ယာဥ္ေမာင္းဆရာႀကီးက ေျပာျပေနတာပါ။
စစ္တပ္အာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္ပိုင္း အျမန္လမ္းတစ္ေလၽွာက္ စစ္ေဆးေရးဂိတ္မ်ား အမ်ားအျပားဖြင့္လွစ္ထားရွိၿပီး တခ်ိဳ့ေနရာေတြမွာေတာ့ ဂိတ္ေတြကို အခိုင္အမာ ေဆာက္လုပ္ထားပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ အျမန္လမ္းအမွတ္(၃)လမ္းဆုံေနရာဇီရိုးမိုင္ အထြက္တြင္ ဘယ္ညာ အေဆာက္အအုံမ်ားကို အခိုင္အမာ ေဆာက္ထားတာပါ။
''အခုကားေတြက ရန္ကုန္ကိုဝင္ခ်ိန္ကို ေျပာလို့မရေတာ့ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ အခ်ိန္မွန္ ဝင္ဖို့ အာမမခံနိုင္ေတာ့ဘူး။ ခုနက ယာဥ္ေနာက္လိုက္ ေအာ္တယ္ဆိုတာ အလကား ေအာ္တာမဟုတ္ဘူး။ တိုးဂိတ္ကေန အမွတ္ (၃) လမ္းဆုံအထိ ဖုန္းေျပာလို့မရဘူး။ သူတို့စက္ထဲအကုန္ဝင္တယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳးဆိုရင္ ဖုန္းေျပာေနတဲ့ကားကိုလမ္း ေဘးထိုးရပ္ခိုင္းၿပီး ဖုန္းေျပာတဲ့သူကိုဘာလဲ၊ သတင္းေပး တာလား ဆိုၿပီး ေအာက္ဆြဲ ခ်ၿပီးေတာ့စစ္ေတာ့တာ။ သူ႔ကိုစစ္လို့မၿပီးမခ်င္း ကားကိုလည္း ထြက္ခြင့္မေပးဘူး။ ေဘးထိုးရပ္ခိုင္းထားတယ္။ ဒီေတာ့က်န္တဲ့ခရီးသည္ေတြလည္း ဒုကၡေရာက္ကုန္တာ ေပါ့'' လို့ ယာဥ္ေမာင္းက ဆက္လက္ေျပာျပပါတယ္။
ခရီးသည္အမ်ားစုက ရန္ကုန္ၿမိဳ့အဝင္ တိုးဂိတ္နားေရာက္တာနဲ႔ သူတို့ေနအိမ္က လာႀကိဳမယ့္သူေတြ မိသားစုေတြကို ဆက္သြယ္ၾကပါတယ္။ တိုးဂိတ္အဝင္မွာ အမ်ားဆုံး ဆက္ၾကတာလို့ ယာဥ္ေမာင္းထံက ထပ္မံသိရွိရပါတယ္။
'' ဒီေနရာမွာ ခရီးသည္အမ်ားစုက ဖုန္းဆက္ၾကတယ္ဗ်။ ဘာလို့လည္းဆိုေတာ့ ငါတို့ တိုးဂိတ္ကိုေက်ာ္လာၿပီေနာ္။ လာႀကိဳေတာ့လို့ ဘာတို့ေပါ့ဗ်ာ။ ဘာလို့လည္းဆိုေတာ့ တိုးဂိတ္ေက်ာ္တာနဲ႔ရန္ကုန္ထဲဝင္လာၿပီေလ။ ဒီေတာ့ခရီးစဥ္ကိုခ်ိန္လို့ရတယ္။ခန႔္မွန္းလို့ရတာေပါ့'' လို့ ယာဥ္ေမာင္းသူက ေျပာျပေနပါတယ္။
လက္ရွိ ရန္ကုန္ကေန ထြက္ခြာလာၾကတဲ့ အေဝးေျပးယာဥ္လိုင္းမ်ားသည္ ေခါက္ေရ ေလ်ာ့ေမာင္းရျခင္း၊ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား ေလ်ာ့ခ်ျခင္းႏွင့္ တခ်ိဳ့ခရီးစဥ္မ်ားကို ရပ္နားထားရ ျခင္းမ်ား ရွိေနတယ္လို့လည္း ကားဂိတ္ေတြကေန စုံစမ္း သိရပါတယ္။
''ကၽြန္ေတာ္တို့ ေအာင္မဂၤလာအေဝးေျပးဝင္း ထဲမွာ ကားလိုင္းတခ်ိဳ့ ရပ္နားထားရွိတယ္။ ေခါက္ေရေတြ ေလ်ာ့ခ်လိုက္ရတာ ရွိတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ဗ်ာ။ အရင္က ကၽြန္ေတာ္ တို့ကားေတြက ေန႔ညမနားရဘူး။ ေတာက္ေလ်ာက္ေမာင္းေနရတာ။ အခုက ညဘက္မွာ မာရွယ္ေလာနဲ႔ ဆိုေတာ့ေမာင္းမရဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဆီေဈး ႀကီးတာရယ္။ လမ္းမွာ ေပးရတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေၾကးေတြက အရင္ကထက္မ်ားလာတာရယ္ေၾကာင့္ မျဖစ္မေန ရပ္နားလိုက္ရတယ္'' လို့ ကားဝင္းထဲမွာရွိတဲ့ ကားဆရာတခ်ိဳ့ထံက သိရပါတယ္။
ယခင္က ရန္ကုန္ေနျပည္ေတာ္ခရီး အကြာအေဝးကို ငါးနာရီေက်ာ္သာ ေမာင္းႏွင္ရေသာ္လည္းယခုအခါ ေျခာက္နာရီေက်ာ္ၾကာ ေမာင္းေနရတယ္လို့ ကားဆရာ တခ်ိဳ့က ေျပာျပပါတယ္။
''ကၽြန္ေတာ္တို့ ကီလို ၁၂၀ေလာက္ နင္းရင္ ေနျပည္ေတာ္-ရန္ကုန္ခရီးကို အသာေလးပဲ ေမာင္းလို့ရတယ္။ ခရီးသည္ေတြလည္း အဆင္ေျပတယ္။ အခုက ရန္ကုန္အဝင္မွာ စစ္ေဆးတာက ကားမ်ားရင္ အနည္းဆုံး နာရီဝက္ေလာက္ၾကာၿပီ။ ေနျပည္ေတာ္ အဝင္ဆိုရင္ ပိုဆိုးတာေပါ့။ ေနပူတာေတြ မိုးရြာတာေတြမသိဘူး။ ခရီးသည္ေတြကို ဓါတ္တိုင္တစ္တိုင္စာေလာက္ မွတ္ပုံတင္ေတြကိုင္ၿပီး လမ္းေလၽွာက္ခိုင္းတယ္ဗ်ာ။ အဲဒီမွာလည္း ကားမ်ားရင္ နာရီဝက္ေလာက္အခ်ိန္ၾကာၿပီး ဒီၾကားထဲလမ္းမွာ စစ္ေဆးေရး ဂိတ္ေတြရွိျပန္တယ္။ အစစ္အေဆးဂိတ္ေတြနဲ႔ တင္ တစ္နာရီခြဲ ေလာက္ အခ်ိန္ကုန္သြားတယ္” လို့ ေနျပည္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းတစ္လိုင္းမွ ကားဆရာက ေျပာျပပါတယ္။
လက္ရွိ အေဝးေျပးလမ္းတစ္ေလၽွာက္ စစ္ေဆးေရးဂိတ္မ်ားတြင္ မွတ္ပုံတင္စစ္ေဆးျခင္း၊ ကားေအာက္ဖုံးဖြင့္ခိုင္းျခင္း အစရွိသည့္ စစ္ေဆးေရးမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေနၿပီးခရီး သည္မ်ား အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေစေရးအတြက္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မွ ဂိတ္တိုင္းတြင္ ပိုက္ဆံ က်ပ္ ၅၀၀ သို့မဟုတ္ က်ပ္ ၁၀၀၀ ေလာက္ေပးမွသာ လမ္းေၾကာင္း အဆင္ေျပ တယ္လို့လည္း သိရပါတယ္။
'' ဒါေၾကာင့္ေျပာတာေပါ့ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားတို့ဖုန္းေျပာတာကို စပယ္ယာေတြက ဘလိုင္းႀကီး လိုက္ပိတ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ တခ်ိဳ့ခရီးသည္ေတြက ကိုယ့္ဖုန္းကိုယ္ ေျပာတာဘာျဖစ္
လဲဆိုၿပီး ျပန္ေျပာတဲ့ ခရီးသည္ေတြရွိတယ္ဗ်။ တကယ္တမ္း ျပႆနာတက္လို့ ရွင္းရတာ၊ အဆဲခံရတာက ကၽြန္ေတာ္တို့ယာဥ္ေနာက္လိုက္ေတြပဲဗ်” လို့ အေဝးေျပးယာဥ္လိုင္း ေနာက္လိုက္တစ္ဦးက သူတို့ ၾကဳံေတြ႕ရတဲ့ အခက္အခဲကို ေျပာျပပါတယ္။
ဟုတ္ကဲ့.. စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္ပိုင္း ျမန္မာနိုင္ငံမွာ မေျပာရ၊ မလုပ္ရ၊ မသြားရ ဆိုတဲ့နယ္ေျမသစ္ေတြ ေနရာအႏွံ့ေပၚေပါက္လာေနတယ္ဆိုတာကို အခုလို ကၽြန္ေတာ္ အေတြ႕အၾကဳံနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး အသိေပးလိုက္ပါတယ္။
စာတည္း။ ။ေမာင္ေကာင္း
စာမူတည္းျဖတ္။ ။ ေအာင္ေက်ာ္ၿဖိဳး
#ရန္ကုန္ၿမိဳ့
#ဖုန္းမေျပာရနယ္ေျမ
#ဇီးရိုးမိုင္စစ္ေဆးေရးဂိတ္
#အျမန္ယာဥ္လိုင္း

Comments
Post a Comment